Caribbean Cruise

24 december 2018 - Havana, Cuba

We gaanontbijten. Het is in het begin weer even zoeken waar je bent op het schip en waar dan het restaurant is. Maar dat went snel. In het restaurant vinden we een mooi plaatsje met uitzicht op de baai en de bedrijvigheid. Het ontbijt smaakt prima en daarna gaan we naar onze hut om wat plannen te maken. We besluiten om eerst koffie te drinken en daarna wisselen we in de terminal euro’s voor Cubaanse CUC’s. we waren eigenlijk van plan om de wijk Old Havana te bekijken maar omdat er  een Big Bus voor de terminal staat besluiten we om die te nemen. Het is nog niet druk en we vinden een plekje bovenin. Om elf uur vertrekt de bus. We maken een rit van ruimtwee uur langs de boulevard door Old Havana langs een enorm kerkhof en langs allerlei afbeeldingen van helden zoals Fidel Castro en Che Guevara. Er zijn geen koptelefoons en er is commentaar van een mevrouw die soms onverstaanbaar Engels spreekt. Het is tevens ook nog goed uitkijken voor de laaghangende takken. Het is 31 graden maar als we rijden is er een aangenaam windje. Al met al toch een leuke tocht en om half twee zijn we weer terug bij de terminal. We gaan een hapje eten en daarna terug naar de hut waar ik Denemarken – Kroatië 1-1 kijk. Om half vijf gaan we bij de bar bij het zwembad iets drinken. Er zijn allerlei activiteiten. Om kwart over zeven gaan we in het restaurant eten. Om negen uur zijn we klaar we lopen nog wat rond en nemen nog een afzakkertje en daarna gaan we naar onze hut.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl